Utbildning & sommarjobb

Nu har jag äntligen valt ut vilka utbildningar jag ska söka till i höst. Har 10st som jag satt upp på min anmälan. De 3 första på listan är till Chalmers i Göteborg. Men det är väldigt svårt komma in där... intaget har varit på 22.5poäng dvs max poäng MVG i alla ämnen samt 2.5 i meritpoäng. Efter dessa har jag två utbildningar i Luleå som jag skulle kunna tänka mig att gå. Nr 6 på listan är en medieteknik utbildning vid Linköpings universitet. Nr7 är arkitekt utbildningen på KTH. Nr 8 är civiligenjör öppen ingång i Luleå. Nr9 är arkitektutbildning i Umeå och den sista är en utbildning i Linköping.
För att göra allt lite enklare har jag en lista på utbildningarna också :

1.ARKITEKTUR OCH TEKNIK 300hp
Chalmers tekniska högskola, Göteborg

2. VÄG- OCH VATTENBYGGNAD, CIVILINGENJÖR 300hp
Chalmers tekniska högskola, Göteborg

3.ARKITEKTUR 300hp
Chalmers tekniska högskola, Göteborg

4. Civilingenjör Väg- och vattenbyggnad 300hp
Luleå tekniska universitet, Luleå

5. Civilingenjör Arkitektur 300hp
Luleå tekniska universitet, Luleå

6. Civilingenjör i medieteknik 300hp
Linköpings universitet, Norrköping

7. Arkitektutbildning 300hp
Kungl. Tekniska högskolan, Stockholm

8. Civilingenjör - öppen ingång 300hp
Luleå tekniska universitet, Luleå

9. Arkitektprogrammet 300hp
Umeå universitet, Umeå

10. Datavetenskap, kandidatprogram 180hp
Linköpings universitet, Linköping


Vet inte vad jag kommer att komma in på och jag vet inte heller vad jag helst skulle vilja gå... De är verkligen ett svårt val. Skulle vara lättare om man visste vad för yrke man skulle vilja jobba som. Men men om jag inte känner att jag vill börja plugga nu i höst, hoppas jag kunna tjäna lite pengar i sommar och sen kunna resa utomlands och ev arbeta där.

Vad de gäller sommajobb så hoppas jag fortfarande först och främst på att jag får jobb på rönnskär! Annars så har jag nu även sökt på skelleftekraft. Var inne och kollade på skellefteå kommuns hemsida också men det fanns inget annat än älderboende och krav på att man ska ha gått barn- och fritidsprogrammet.

Bjuder på lite läcker arkitektur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0