Somewhere over the rainbow

Skys are blue! En väldigt fin låt som påminner mig om filmen Australia. En bra film, som jag rekomenderar att se om man inte har gjort det redan. Den filmen och låten får mig också att tänka på och bli nervös inför min livs resa som jag bokat!! :D Ska nämligen åka iväg till Australien den 22:a november!! Kommer att vara där i 5 månader om allt går enligt planerna. Känns tråkigt att lämna alla här i Sverige. Kompisar,familj och inte minst johan! Kommer sakna er enormt mycket.
Jag åker iväg helt själv men jag reser med Work and Travel Company så jag är inte helt själv. Det är 20 andra svenskar som åker iväg samma datum och de första fyra dagarna kommer jag att bo på samma vandrarhem som dom. Planerna som jag har är att söka jobb där för att kunna betala mat och boende. Sen ska jag självklart också försöka uppleva och testa på allt spännande som man kan göra där. Att lära mig surfa är en av sakerna som har bestämt mig för att göra! Resten får man ta som det kommer.

Alla som vill kommer att kunna följa mitt äventyr på http://liiindiiis.blogg.se/australien
Vet inte hur ofta jag kommer att ha tillgång till internet men jag har tänkt skriva upp vad jag göra på dagarna så att jag kan fylla i det på bloggen sen. Förhoppningsvis blir det många bilder som jag kan dela med mig av.


Lite fakta om Australien
  • Yta: 7 682 300 km2 (Sverige 449 964 km2) Lika stort som Europa men en väldigt stor del är öken
  • Det bor 20 milj personer i Australien
  • Sydney har ca 3,5 miljoner invånare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0